TA BORT DOM DÄR JÄVLA KLISTERLAPPARNA!

Ok... Nu är det såhär; jag har ett plastkort. Detta använder jag istället för kontanter. "Åhå, vad praktiskt" antar jag att ni tänker nu. Mm, jag förstår er, det låter riktigt awesome och imponerande!
Efter att jag hade skaffat detta åtråvärda kort så tänkte jag glad i hågen "BYE CASH! FU!" och gav mej ut för att äta eftersom jag trodde att mitt kort av märket VISA skulle funka.. ja överallt faktiskt.
MISS! FEL FEL FEL!!!
Senast idag så skulle jag gå och äta lite mat. Jag valde en pizzera inte alltför långt bort som jag skulle äta på. Jag hade inga kontanter då jag bara hade mitt plastkort. På dörren in till pizzerian så var det uppklistrat en hel drös med klistermärken med loggor för välkända kortföretag osv osv. Fett tänkte jag eftersom närmaste bankomat kändes som 50mil bort! jag går in, beställer och langar smidigt fram kortet och möts av orden som rubbar hela min värdsordning "Vi inte ta kort".
MEN VAFAAAAAN! Det var 2009 sist jag kollade, inte år 9! ta kort eller stäng ner butikern! vart är det där utopiska, sedellösa-samhället bankerna inte gör något annat än att prata sig svettiga om?? Och varför, VARFÖR kära pizzabagare lurar du dina kunder med skinande stickers som utlovar kortläsare när du inte ens är i NÄRHETEN av att kunna ta kort? Du säljer inte pizzor, du säljer LÖGNER! Och jag blir så otroligt besviken!
Ta ner dom där jävla klisterlapparna om du inte är beredd på en arg mobb med högafflar snart! För jag kommer få ihop en, och dom kommer vara argare än någonsin och jag lovar, dom kommer gå berserker över hela jävla stan! Så snälla, snälla pizzabagaren, och alla andra som väljer att LURAS, ta ner era klisterlappar innan jag tar ner dom åt er!

// Inte Fly

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är bara pizzerior och lokala livs som är så sunkiga att de inte tar kort. Vår pizzeria började för nåt år sen med det i alla fall, thank god.

2009-10-29 @ 16:03:12
URL: http://lyckoting.blogspot.com
Postat av: Mia

Visas bryr sig mindre om service än andra, kunna ta emot kort ingår i det... Den enda pizzeria där jag går med på att äta tar kort, svarar i telefon, och kommer ihåg en och gör underbaraste pizzor :)

2010-02-09 @ 20:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0