Banken banken banken FU!

Bakgrundshistoria; Jag lever ganska... Vilt! Vilket gör att mina mobiler går sönder i samma takt som andra byter... Vad nu folk byter ofta och som går sönder mkt. Detta är en ganska störig vana jag har att altid trasha mina mobiler till atomer men men, sånt som händer. Jag får byta lite oftare bara. Idag var en sån dag, jag ville byta mobil då min gammla har totallt DÖTT. den är i bitar, många många väldigt små bitar och ja, den är ful! Jag ringde tele2 och frågade hur jag skulle gå till väga då jag också vill förlänga mitt nuvarande abonnemang. Dom sa åt mej att gå ner till siba, onoff eller nån annan fattig storkedja och prata med dom där eftersom tele2 är dom fattigaste av alla miobiloperatörer och inte har egna butiker. Sagt och gjort. detta blir ett ganska stort projekt då jag måste sätta mej på bussen till närmaste mall som inte är alltför nära.
Jag gör detta iallafall, glad i hågen då jag vet att jag kommer komma hem med en ny, fräsh och AWESOME mobil. Jag har kollat ut modell och allting. 8 megapixelkamera, stor skärm bla bla bla. Fet iaf.
Väl nere på the mall så går jag till the phone house för att hämta ut min nya mobil och göra mitt återtåg in i samhället (jag står utanför och tittar in just nu. Mobillös som en jävla stenålders hippie). Jag glider in med rak rygg och glatt humör, glider fram till kassan och säger "Ge mej en ny mobil min gode man". Försäljaren ler sitt opålitliga leende mot mej och säger "Ja visst". allt frid och fröjd. Sen när han ska kolla nått på datorn så ser jag nästan dom mörka molnen torna upp sig bakom honom. När han har kollat klart tittar han på mej och säger "Vi kan inte förnya ditt abonnemang. Du har fakturor som är obetalda". En verbal slagserie rakt i magen. Jag bara tittar på honom och undrar vad han menar. tankarna bara snurrar i huvudet på mej, jag lyckas pressa fram ett tappert leende medans jag snubblar ut ur butiken.
Jag sitter med tom, stirrande blick framför mej på bussen hem och undrar fortfarande vad försäljaren menade. När jag kommer hem så ringer jag tele2 och frågar vad han menade. Jag gav nog ett ganska förvirrat intryck då tankarna fortfarande bara snurrar, snurrar, snurrar.
Kvinnan i telefonen tar på sin mest lugnande röst och säger att du har obetalda räkningar.
Jag: Men jag har ju betalat dom idag, den 29de.
Hon: jahaaaa, men då har du inga obetalda då?
Jag: Nej.. det kan jag ju inte ha då.
Hon: ja men det tar tre bankdagar innan vi ser inbetalningarna på vår datorn.
Jag: jaha. men tack. hej

VAFAAAN! TRE SATANS BANKDAGAR! Så bara för att ni, banken/tele2 är mongon så ska inte JAG får köpa en ny mobil??? herregud? jag trodde ju att det skulle bli awesome när man skaffade den mytomspunna internetbanken men ist går det bara utför! Varför ska det ta tre bankdagar? det är ju helt absurt! "jag skickade mailet igår så du ska nog få det imorgon" Eller; "jag bytte kanal på tv'n igår så vi kan se Idol imorgon". vafaan, jag ska börja införa tre bankdagar i mitt everdaylife så får nu se hur kul det är. Om alla gör det så kommer NÅN på banken NÅNGÅNG bli drabbad och då HA! There's your Tre Bankdagar for ya! How you like them bank apples? Nu ska jag forstätta sura, jag har ingen ny mobil, jag är arg och ja, jag känner mej som en mumiehippestenåldersman! Jag hatar dom! jag hatar dom så sjukt mkt! nu måste jag VÄNTA TILLS TISDAG! TISDAG!! men tack så satans mkt! Helg snart och INGEN MOBIL!
FU BANKEN OCH FU TELE2! You gave me NOTHING!

//I F

Kommentarer
Postat av: Stekare

Det här är som att prata i telefon! :D

2009-10-30 @ 08:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0