Du är busschaufför, inte Gud!

Jag blir så trött!!! Eller snarare, jag VAR så trött men blev SÅ ARG!
Det hela började som en helt vanlig morgon fast mycket mycket tidigare. Runt 08.00 sådär då jag vaknade av att klockan ringde. Jag gick upp. gjorde morningstuffs och började känna av att "Det här! det skulle nog kunna bli en bra dag det också!" Strosar runt lite för länge så jag måste börja skynda mej mot bussen. Som tur är bor jag inte alls långt, max två minuter, från busshållplatsen.
För att komma till själva busskuren. där bussen stannar så måste man gå upp för en liten backe som det är några ledsna träd runt så busschaffuören inte riktigt ser en när han sitter i bussen.
Iallafall, jag ser bussen stå still när jag går upp för den lilla backen, jag kommer precis upp på den lilla plattformen(så att säga) när han släpper på folk. Jag hinner ta ca 3steg mot bussen innan han klappar ihop dörrarna och DRAR! MEN VAFAAAAAN! det är ju INTE ok! han SÅG mig! Det VET jag! Men men, det struntade ju han i!
det är så tydligt, vissa människor ska inte ha någonsom helst makt, det är så skrämmande tydligt! det är små små människor på den minsta powertrippen NÅGONSIN men ändå gör dom allt för att maxa ut den. jag antar att dom hatar sina liv såpass mycket att det spiller ut över andra.
det hela resulterade i att jag var tvungen att vänta 10min tills nästa buss (och nästa chaufför) vilket i sin tur resulterade till en sjuk försening. Det RIKTIGT roliga var att när jag satt på bussen tillslut och den stannade vid en hållplats så kommer det en kille springandes jämsides bussen och här är det GARANTERAT att chauffören ser honom men tänker "FU! Dumt av dej att springa!" och gör en rivstart därifrån och skrattar så han håller på och krockar (ok, det sista var väl lite överdrivet men det KUNDE HA HÄNT! jag lovar!). Det finns säker hur många snälla och gulliga busschaufförer där ute som helst men det är ju bara dickheadsen som man märker av! Dom som inte saktar in inför vattenpölar när det regnar. Dom som krockar med personbilar (händer ganska ofta här där jag bor) och dom som bitchar i största allmänhet bara för att vi inte "Ni":ar dom och/eller tilltalar dom Ers höghet.
Sammandrag: Jag HATAR busschaufförer på powertrip! Sluta jobba bland folk och börja hugg ved for a living istället!

//INTE FLY

Kommentarer
Postat av: milf lan

så rätt så rätt, sprayade mej på vägen till kyrkogården på JUL AFTON!!!!FU ass holes.

2009-11-10 @ 20:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0