Jantelag? Vart???

Jantelagen enl Wikipedia: Jantelagen formulerar i ord den oskrivna lag, som säger att man inte får sticka upp och tro att man är bättre än andra på något sätt. Jantelagen kopplas ofta till kulturen på många platser i Skandinavien, särskilt tidigare då de flesta bodde på landsbygden och i mindre städer och kontakten med omvärlden var mindre, vilket gav mindre utrymme till förändringar. Motsvarande fenomen finns emellertid på många platser i världen.

Herregud, jag är så förbannad. Jag håller på och exploderar framför skärmen. Jag har funderat på ett blogginlägg i den här riktiningen ett tag nu men har inte riktigt hittat något som har fått mig att skriva. Jag har läst i dom bloggarna jag följer och har hittat enorm inspiration. Först lästa jag på vickypedia ang
att folk ALLTID måste grina när någon har gjort plastikoperationer. Som att det spelar roll? NEJ! Människan blir väll inte mindre snygg fäör det? varför ska "naturlig skönhet" (ett extremt flummigt begrepp som inte ingår i min vardagsretorik precis) vara "finare" än konstgjord skönhet? It dosent make any sense! Snyggness som snyggness.
Sen läste jag på Lyckoting ang folk som alltid måste dera ur sig "Du är bara avundsjuk". avundsjuk? På vad? Jag förstår nog inte vad du menar. Om jag nu va såååå avundsjuuuuk så skulle jag väll göra mitt yttersta för att se ut, prata och bete mig som dig? och eftersom jag inte har gjort det så kan jag väll inte vara speciellt avundsjuk? Iallafall, eftersom vi bor i sverige har vi tydligen nått som kallas "Jantelag". personligen ÄLSKAR jag jantelagen oxh hur folk använder den som ett argument. Jantelagen är inte ett argument + att den knappt existerar i dagens sverige. Det är bara folk som fortf refererar till den som håller den vid liv! Men iallafall, det som set me of idagf var bilden jag hittade: . det är olika människor som whinar på sina sony eriksson telefoner. Med rätta. det är tricky med telefoner med mkt mjukvara i och bla bla bla. + att vi ska va ärliga, dom har kanske inte alltid gjort dom bästa telefonerna även om det är mitt favoruitmärke. Men efter att nog folk faktiskt har gnällt på sina SE telefoner så kommer en kvinna på 44 är som kallar sig NitroNobello (du kallar dig säkert "Quinna" till vardags") med inlägget:
Det är inte lätt att prestera något i landet där jantelagen gäller. Ni som hela tiden dissar svenska produkter t.ex. Volvo, Saab och Ericsson mfl, har ni inte frågat er någon gång vem som vill köpa någat som du har presterat?

Please madam, get of the internet. You'r ruin it for the rest of us Det här handlar om människor som faktiskt har köpt telefoner av olika märken och testat dom sen insett att dom inte funkar sen har en diskussion om det. VAD HAR DET MED JANTELAG ATT GÖRA??? Läser man dom andra inläggen så dissas även Nokia ganska hårt vilket är FINSKT. Jag förstår inte, det är bara människor som fortf refererar till dom här låtsasargumenten som håller dom vid liv.

Jag märkte nu när jag läste igenom det här inlägget att det inte var lika roligt som dom andra men det finns ingen humor i det här, det är bara frustrerande med tjocka (ja, jag antar att hon är tjock, har foträta skor och linnekläder som hennes konstnärsvännina har "skaapaaaat") QUINNOR som sitter och beklagar sig på internet när det enda som pågår är en vanlig diskussion.

Nu ska jag göra andra saker. Typ spela spel.
Fly: Spelet "The Movies"

//Inte fly

Kommentarer
Postat av: Outrageous

Jag hatar folk som inte kan argumentera och kommer med såna är pissiga ursäkter till kommentarer. (Både det om jantelagen, avundsjuka och plastikkirurgi) Skjut dem.

2009-12-13 @ 15:11:21
URL: http://lyckoting.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0